Vakantie / Afwezigheidsmelding instellen

Voor je mailbox is het soms handig om de vakantie- of afwezigheidsmelding in te stellen. Hoe je dit doet lees je hier!

Dit artikel is alleen van toepassing als je de hosting bij mij hebt ondergebracht, bij andere systemen kan het anders werken.

  • Je logt eerst in op het Controlpanel: https://controlpanel.saftwebsites.nl/
  • Ga vervolgens naar Hosting en kies de website waar het om gaat
  • Klik op de roze button “Ga naar de hostingomgeving” en kies voor “Inloggen”
  • Kies voor “Mail” en selecteer het mailadres waarvoor je de melding in wilt stellen door er op te klikken
  • Kies voor het tabje “Auto-Reply”
  • Vink het blokje aan bij “Switch on auto-reply”
  • Vul vervolgens alle velden in die nodig zijn, je kunt het onderwerp aanpassen, het bericht zelf en bijvoorbeeld hoe vaak een individuele mailer maximaal dit bericht krijgt per dag
  • Helemaal onderaan kun je ook nog een datum instellen waarop de melding automatisch weer uitschakelt. Vink daarvoor ” Switch off auto-reply on” aan en vul de datum in.
  • Kies vervolgens voor OK en je melding is ingesteld!