Misschien was het je al opgevallen als je de plug-in Contact-Form 7 gebruikt: de melding over configuratiefouten. Vaak gaat het daarbij over het ‘van’-veld dat de gegevens van degene die de mail verzond bevatte. Dit is natuurlijk handig om direct een antwoord aan diegene te kunnen sturen.

Het blijkt echter dat spamfilters hiervan in de war raakten en veel mail verdween ten onrechte in spamboxen.

Wat kun je hier aan doen?
Het ‘van’-veld kan daarom het best een mailadres eindigend op je domein zijn, zodat spamfilters zien dat de versturende server (je website dus) hetzelfde is als de afzender. Hierdoor wordt de mail goedgekeurd en komt deze niet in de spambox terecht.

Gelukkig kun je evengoed, op een andere manier, instellen dat je antwoord wel direct naar de verzender blijft gaan. Dat scheelt weer in je mailafhandeling, we hebben het al druk genoeg 😉

Om dit te bereiken vul je bij “Aanvullende kopteksten” het volgende in:

Reply-To: [your-email]

Het zou er dan bijvoorbeeld zo uit komen te zien:

contact form 7 instellingen reply to

Wanneer je een onderhoudspakket bij mij hebt heb ik dit al voor je geregeld!

Ik raad je altijd aan om een test te versturen vanaf je website om te checken of alles goed aankomt. (is sowieso een goed idee om regelmatig te doen, er zijn nog meer -externe- factoren die een goede bezorging kunnen verhinderen)

Succes en mocht je hier hulp bij nodig hebben dan kun je mij natuurlijk ook altijd via mijn strippenkaartsysteem inschakelen!

Deel deze pagina via:
Marjon Saft
Je hoeft de techniek van je website niet helemaal alleen te doen. Als online professional of VA ben je veel met je website(s) bezig. Er zijn momenten dat je wel wat hulp kunt gebruiken, zeker als het gaat over de techniek en het onderhoud.

Website struggles leveren frustratie op en verslinden je kostbare tijd. Hoe heerlijk is het dan als je aan kunt kloppen bij iemand met veel kennis en ervaring van WordPress en andere online tools. Iemand die zelf al heel veel geprobeerd heeft en daardoor sneller met een oplossing kan komen?

De afgelopen 7 jaar heb ik ruim 200 klanten mogen helpen, waaronder veel VA's die mijn hulp ook inschakelen voor websites van hun klanten. Dus loop je vast op een technisch probleem bij een website? Laat mij je project weer in beweging brengen.

Stuur me een mailtje met je website uitdaging en ik laat je weten of en hoe ik je kan helpen. Let's FIX it!
Marjon Saft on FacebookMarjon Saft on InstagramMarjon Saft on LinkedinMarjon Saft on Twitter